Yusuf Estes di Shah Alam (23/11/08)

Assalamu’alaikum…

Buat warga SAMHSB yang berminat untuk menghadiri program-program Islami terutama dalam memantapkan kefahaman mengenai cabaran dakwah, berikut dimaklumkan satu program yang bagus untuk dihadiri:

yusufpromo

Siapa Sheikh Yusuf Estes?  Sila lawati laman berikut untuk mengenali beliau:

Sheikh Yusuf Estes kini dalam siri lawatan ke Malaysia.  Untuk mendapatkan jadual penuh beliau di sekitar Lembah Klang, sila lawati:  http://www.al-nidaa.com.my/artikel.php?id=332&action=view

Semoga kita terus diberi hidayah dan taufiq dari ALLAH subhanahu wata’ala, amin.

12 Responses

  1. Assalamualaikum.
    Saya rasa satu kerugian yang besar jika kita tak pergi melihat ceramah Yusuf Estes. Ceramah2 beliau yang ada dalam Youtube memang best. Tetapi saya juga rasa viewers di sini patut juga tengok video2 dari Dr. Zakir Naik. Ada banyak debat2 antara missionary Christian dengannya. Boleh dapat banyak iktibar; insya Allah🙂

  2. wa’alaikumussalam…

    Cikgu lega kerana Qubezo antara insan yang telah menonton video2 dakwah yang disampaikan oleh Yusuf Estes dan Dr Zakir Naik.

    Teruskan minta tersebut. Mudah2an ia menjadi jalan hidayah dan taufiq dari ALLAH subhanahu wata’ala dalam membetuk diri menjadi manusia yang bertaqwa, amin.

  3. smoga sg. bert tros mju khadapn dr segi akhlak n sahsiah

  4. Owh, cikgu pun minat Zakir Naik? Saya ada juga post tentang dakwah2 Zakir Naik dalam blog saya. Saya tertarik dengan Comparative Religion Studies yang dipelopor Zakir Naik.

    Saya percaya dengan ilmu perbandingan Agama, kita boleh lebih yakin dengan Islam.

    Saya suka tonton debat2 Zakir Naik. Favourite ialah debat dengan William Campbell.🙂

  5. Sebelum saya terlupa, saya nak credit deberikan kepada saya atas logo sekolah yang ada di banner blog ini. Saya nak berjasa untuk ex sekolah🙂 Terima kasih.

  6. Tujuan mendalami Comparative Religion adalah bagi mengasah kefahaman tentang agama lain dan menggunakan ilmu tersebut untuk memberi pencerahan kepada penganut agama lain tentang kebenaran ISLAM.

    Tidak sangat bertujuan untuk diri sendiri. Kerana sebagai muslim kita sudah beriman dengan kalam ALLAH “agama di sisi ALLAH adalah ISLAM”.

    Saya sekadar menonton bbrp video Zakir Naik. Saya lebih minat dengan lecture Almarhum Ahmad Deedat, tanpa menafikan kehebatan Ust Zakir Naik. Klik berikut untuk menonton salah satu insiden wanita revert to ISLAM selepas mendengar lecture by Zakir Naik:
    http://wechooseislam.wordpress.com/2008/04/05/a-young-indian-woman-testified-the-shahadah-in-public-just-after-her-question-answered-by-zakir-naik/

    SubhanALLAH!

  7. Qubezo,
    Hubungi saya di 019-3826408.

    Saya nak berjumpa dengan Qubezo utk membincangkan bentuk sumbangan yang Qubezo boleh beri. Yang saya nampak, mungkin dari segi grafik kot…

    Semoga ALLAH memberikan hasanah atas kebajikan yang kita buat, ikhlas kerana ALLAH, amin…

  8. Yeap. Saya setuju. Dengan kefahaman tentang agama lain, kita dapat meyakinkan mereka tentang kebenaran Islam.

    Owh Ahmad Deedat. Saya pun berminat dengan video debate dia. Tak silap Garry Miller masuk Islam sebab A. Deedat juga kan? Ada video debat antara mereka.

    Tapi saya agak terkejut sebab baru tahu A. Deedat meninggal beberapa tahun dahulu eh? Patut la video Youtube agak lama.

    Dr. Zakir Naik kata dia banyak terpengaruh dengan A. Deedat. A. Deedat lebih kepada debate with Christian tapi Dr. Zakir naik lebih kepada Science dengan agama lain macam Hinddhu kan? Yela, nama pun doktor perubatan ehehe.

    Saya rasa kedua-dua tokoh ni membuktikan bahawa Comparative Religion Studies tidak bermakna hanya Ustaz2 je boleh join, tetapi semua orang Islam. Sesungguhnya semua orang islam ialah Da’e. Insya-Allah.

    Insya-Allah saya akan hubungi cikgu. Yeap, mungkin dari segi graphic, saya Graphic Designer untuk forum.

    Sekian.

  9. Owh ya, saya terlupa. Cikgu boleh pergi ke blog saya dan pegi ke page About Me untuk mendapatkan email saya.

    Kalau malas boleh add saya di

    qubezo@yahoo.com / narutokun_92@hotmail.com

    Saya rasa lebih elok kalau kita berYM / MSN daripada “berspam” di sini. Kalau ada diskusi yang elok tak pe la juga.

    Saya rasa cikgu patut buat ruangan About the Author juga. Yela, viewers pun hendak mengenali cikgu dengan lebih dekat.

    Pasal banner tu saya tak kesah kalau cikgu menggunakan logo yang saya scan. Sebab tujuan saya letak pun supaya budak2 Sg. Bertih boleh copy.

    Yela, agak sedih sekolah kita takde orang yang hebat IT. Tapi sekarang ada cikgu, okay la😀

  10. smoga samhsb maju dgn cmrlng

  11. maju2

  12. By keeping discussion in mind I will like to share a website http://zakirnaikblog.blogspot.com which is a website about great islamic scholar Zakir Naik who made a lot oif non muslims to accept islam by his speeches.

Leave a Reply

