Tahniah Buat Semua Calon SMA 2009!

Jumaat lepas (15 Januari 2010) telah diumumkan keputusan peperiksaan SMA 2009.  Alhamdulillah, pencapaian SMA 2009 telah meningkat dari segi peratusannya, iaitu 90.6%, berbanding tahun 2008 87.9%. 

Dan alhamdulillah, SAM Sultan Hisamuddin Sungai Bertih Klang telah mendapat ranking ke-10 daripada 23 buah sekolah SABK yang disenaraikan di negeri Selangor.

Tahniah buat semua 128 orang calon-calon SMA dan semua guru-guru yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam peperiksaan SMA 2009. 

Berikut adalah beberapa nama pelajar yang telah mendapat keputusan cemerlang di dalam peperiksaan SMA 2009:

MUMTAZ 

  1. Rabiatul Adawiyah binti Ridhwan
  2. Siti Norhaslinda binti Abdullah
  3. Nurmaisarah binti Mohd Nazeri

JAYYID JIDDAN

  1. Nor Amirah binti Mohd Zamran
  2. Norsaedah binti Mustafa
  3. Nur Athirah binti Abd Hamid
  4. Nurul Ain binti Hazali
  5. Khairun Nisa binti Baharin
  6. Nurjannah Natasha
  7. Siti Muthmainnah binti Osman
  8. Nurul Wafa binti Mohd Asri
  9. Mohd Farid bin Abd Talib
  10. Mohd Fais bin Mohder
  11. Muhd Ali bin Mohd Yunus
  12. Muhd Hafizuddin bin Hanapi
  13. Muhd Ifthiqal bin Mohd Isam
  14. Muhd Abdul Rohim bin Kamal
  15. Farah Nadirah binti Saharuni
  16. Norbaitie binti Kasim
  17. Nurhidayah binti Nor Hasan
  18. Siti Norzarifah binti Jamaludin
  19. Muhd Hazim bin Zahari
  20. Muhd Arif bin Mohd Yusof
  21. Afiqah binti Ismail
  22. Fatma Khairunnisa binti Ab. Ghani
  23. Jariayah binti Aris Subadron
  24. Saidatul Shahidah binti Muhd Shah
  25. Saidatul Syazwa binti Anur Ahmady
  26. Siti Aishah binti Salihin
  27. Siti Nurwahyuni binti Abdul Wahab
  28. Nursakinah Huda binti Ma’som
  29. Nur Shaqira Aina binti Mohd Faizal

TAHNIAH SEMUA!!!

25 Responses

  1. mabruk sume adek2 ku…

  2. to student SMA MUMTAZZ
    tahniah!! ~
    yg RASIB tu boleh cube lagi..
    hahax..

  3. TO bebudak mumtaz,JJ,JAID..
    tahniah!! krane tlh mgharumkan name skolah..
    opss!
    tahniah jugak kpd yg dpt ‘rosib”
    yg paling penting KITA dh wat yang terbaekk!!

    BIAR GAGAL SEKARANG,,
    JADIKAN SUME ITU SEBAGAI PENGAJARAN dan PERANGSANG..

    tiru macam saya~ ;>

  4. mabruk alaikum!!!!!
    sma mmang exam yg paaaling beshhhh~~~~

  5. tahniah tahniah tahniah….peratus SMA dapat ditingkatkan…syabas pada yang dapat mumtaz
    Rabiatul Adawiyah .Siti Norhaslinda n Nurmaisarah anda memang hebat…yang dapat jayyid jiddan n jayyid tahniah buat anda semua…yang kurang bernasib baik tu..jangan putus asa…pastikan spm anda nanti menebus kegagalan lampau

  6. congrats. yg jayid ustaz x mention ke?hehe.

    • Asyiqeen, yang jayyid pun tahniah jugak. Cuma nama2nya saya tak masukkan, sebab tak larat nak taip😉

  7. SAMSHSB yang tercinta
    Menjadi igauan semua yang ada
    Mamamimimumu datang bukannya apa-apa
    Hanya nak ucap tahniah untuk semua

    Rabiatul, Haslinda, Maisarah pun ada
    Mumtaz menjadi kepunyaan mereka
    Berusaha gigih tekun sentiasa
    Akhirnya kejayaan dicapai jua

    2009-penuh suka duka
    2010-tak tahulah apa pula
    Pada semua janganlah leka
    Bersiap sedialah untuk SPM penentu segala

  8. C0NGRATE n MABRUK BUAT YG DAPAT MUMTAZ N JAID JIDDAN..
    sedap pantun mamamimimumu..
    insyaAllah, kami akan cube readykan diri utk mghadapi SPM yg bakal muncul..🙂

  9. salam persinggahan…tahniah buat adik ku yang di sayangi…sakinah huda…semoga berjaya pada masa akn dtg lagi,,, usaha tangga kejayaan..belajar la bersungguh-sungguh…ingat jasa ibu bapa kita yg membesarkan kita untk kter jd manusia yg lebih berguna lagi….

    kepada plajar2 sma yg dh berjaya,,,jgn lupa ambil STAM ye lepas nie…xsusah pun subjek tu…10 subjek semua dlm bhs arb…dlm 10 dipecah kn kepada 2 subjek..so 20 subjek r semua..fuh!!!confirm korang leh punye…caiyok2….ok…lagipun,,,, senang dpt msuk u…tp semua subjek wajib lulus 20subjek tu…klu 1subjek gagal,rasib semua jadi ye..ok:)

  10. masa yang datang hanya sekali…jadi hargailah setiap detik masa yang ada…jangan mempersiakan masa tersebut..kerana masa tidak boleh di undur…ok,,good luck utk student PMR, SMA, dan SPM 2010..ANDA PENENTU KEJAYAAN BAGI MENGHARUMKAN NAMA SEKOLAH TERSEBUT…..🙂 ingat,,,kejayaan xkn datang jika kita tidak berusaha…maka berusaha la dari sekarang ..caiyok2!!!!!! see u di IPT….

    * ex-student SAMTH \kg jawa klang STAM 2007….

  11. Di bawah ni ada beberapa tips yang boleh kita praktikkan untuk motivasi diri..

    1. Rancangkan dahulu apa yang perlu dibuat dan tetapkan matlamat.
    2. Senyumlah selalu..senyuman boleh menenangkan jiwa dan juga sebagai sedekah.
    3.Dapatkan rehat dan tidur yang berkualiti.
    4. Jangan membahayakan diri sendiri atau menzalimi diri.
    5. Binalah persahabatan yang erat dan saling menyayangi.
    6. Sesekali hiburkanlah hati sendiri dengan melakukan apa yang diminati.
    7. Tonjolkan penampilan diri yang menarik dan kemas.. Sesekali bergaya, apa salahnya.
    8. Kawal berat badan anda dan jangan terlebih makan..takut jadi obes pula.
    9. Amalkan gaya hidup sihat. Jangan menghisap rokok..bahaya untuk kesihatan.
    10. Lakukan pemeriksaan kesihatan menyeluruh bagi mengetahui tahap kesihatan diri.
    11. Tenangkan fikiran dan relaks sekejap.
    12. Mandi setiap hari… jangan malas mandi tau !
    13. Jadilah diri sendiri (bukan orang lain) dan berbanggalah dengan kemampuan diri.
    14. Jangan menunjuk-nunjuk atau alim-alim kucing.
    15. Lakukan kerja seikhlas hati.
    16. Yang paling penting, sentiasalah berdoa kepada Allah..
    good luck adik2 ku..anda lah pewaris pemimpin akn datang….. salam ukhwah. from me:student ukm:)

  12. Ya Allah… Kurniakanlah kefahaman…kejelasan..keyakinan.. kepintaran..kekuatan serta ketenangan jiwa kpd adik2ku ini… Ya Allah.. Limpahkanlah rahmat dan cintaMu kpd adik2ku ini… jgan Kau sempitkan die dgn d’belenggu masalah.. jgn Kau hukum dia krn kekurangan dan kelemahan yg ada dalam dirinye…permudahkanlah urusan Adik2ku ini Ya Allah… Ya Allah… tempatkan adik2ku ini d kalangan kekasih2Mu.. tinggikan darjat adik2ku ini dalam ketaqwaan..keimanan.. redhailah adik2ku ini d dunia & akhirat… Dambarkan air matamu di kaki sejadah, Ubati jiwamu di dada solat, hilangkan resahmu di genggaman doa, Serahkan hatimu pada Dia yang Maha Esa..amin🙂

    • ameen ya Rabb…doakan skali kwn2 kita mse STAM dulu tu sopi…mudah2an

  13. assalamu’alaikum warahmatullah…
    mabruk buat adik2 ana yg tersayang…jangan ilmu tu dijadikan sebagai syarat utk lulus peperiksaan di dunia tapi praktikkanlah dan jadikanlah syarat utk lulus ujian di akhirat kelak…ha ni nk promot skit ni.dh dpt mumtaz,jayyid jiddan n jayyid tu,xteringin ke nk amik stam??amik r..besar ganjarannye n byk faedahnye.bleh tambah ilmu agama yg kte xtau.org mcm kte yg blaja agama ni la diperlukan bila berlakunya suatu kejahilan.xmalu ke bila org tanye sesuatu tp kte xdpt nk jwb walaupun perkara xsusah mana.skola agama blaja agama tp xtau.mmg manusia xlepas dr kesilapan tp sekurang2nya kte ada usaha utk majukan diri kte sndiri.faedah lain stam ni,ha….ada rezqi ALLAH bg natijah bagus,insyaALLAH jalan utk kte smbg blaja tu luas.dlm malaysia n luar malaysia.dan kalo dpt di mesir ni ALHAMDULILLAH n ahlan wasahlan!!tp igt,bumi ALLAH ni luas.mana2 pn bleh kte blaja.mana2 pn bleh kte tuntut ilmu ALLAH ni.smoga ilmu yg ada pd kte skrg m’jd pelita bekalan diri utk menghadapi apa jua di hadapan kte.salam najah buat semua adik2 yg terus berjuang di bumi waqafan sg bertih..balas jasa guru2.balas jasa ibu ayah.selamat berjuang!!!
    ana syg sg bert…

    alhaqirah ilALLAH:budak_kecik90 ~bumi barakah para anbia’~

  14. tahniah drpd sye kpd some kwn2 sye yang dapat mumtaz & jayid jiddan!!!!
    yang jayid pon sme….hehehehe…
    ujian yang sebenar bakal datang…
    prepare lar dri awl yea….
    SPM 11A+!!!!
    Assalamualaikum…..
    wailalliqa’…..

  15. salam..
    lame xjenguk web ni..
    sibuk kebelakangan ni…
    tahniah utk semua calon2 SMA ni,…
    trskan kecemerlangan utk SPM pulak…

  16. tahniah wat kowg sume..
    kak syazwa n farid jaid jiddan??
    alhamdullillah…
    kpd farid,minx maaf sbb x dpt blnja kamu mkn sbb kmu dpt jaid jiddan je…pepon tahniah!!!

  17. Assalamualaikum wbt..Alf mabrook kepada semua student SMA 2009, dan juga kepada semua guru SMA serta sekolah SAM Hisamuddin tahniah di atas kecemerlangan yang sangat dibanggakan serta peningkatan, alhamdulillah sekolah ke arah yang lebih baik dan peningkatan akademik… Tahniah kepada semua dan juga syukran jazilan kepada cikgushah atas usaha menyenaraikan dan maklumat. Teruskan perjuangan kepada semua pelajar.

  18. Assalamualaikum,rasanya blm trlmbt utk sye ucapkan tahniah wat semua student sma 2009..nmpknya peratusan meningkat..tahniah sekali lagi wat korang semua..tak lpe jgk ucapan jutaan tahniah pd guru sma…
    Teruskan usaha utk kecemerlangan SPM…

  19. salam..
    tahniah pd semua yg mndpt kputusan yg baik2..
    sbulan berpeluang mgjar antum2 semua plajar2 f4 2009 adlh 1 pglmn yg bhrga..
    msing2 mpunyai klebihan trsndiri,
    tiada yg tkcuali,
    cuma mgkin ade yg tlepas pndg dgn klbihn masing2 dan x mmpergunakannye dgn sebaik mgkin..
    pjalanan msih jauh,
    kpd yg kurg bnasib baik,
    truskan usaha ye…
    yg dah bnaseb baik 2,jgn ssekali rasa cukup n bgga dgn ap yg tlh kalian kcapi…
    salam syg utk semua warga Hisamuddin…

  20. rindunye kt kak zuriyah….

    • farhani k nh??

  21. assalamualaikum..mabruk kepada adik2 f4 speciallyyg dpt mumtaz n jayyid jiddan..
    yg len 2 jgn b’duka krn spm msh ade lg untk kalian b’usha b’sggh2..
    man jadda wajadda,waman zaro’a hasoda..
    InsyaAllah..

  22. tahniah buat adik2 yg berjaye..
    terus berjuang utk naikkan nme sekolah..
    ijtihad!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: